Відділ музично-теоретичних дисциплін, вокально-хорового і естрадного мистецтва

Завідуюча відділом Бурак Ярина Миколаївна

Знати й творити

Прийшовши на навчання до музичної школи і обравши «свій» інструмент, діти починають вивчати різні музичні предмети.

Сьогодні на музичний світогляд дитини величезний вплив мають телебачення та інтернет, але вони не дають можливості розібратися та зорієнтуватися в потоці музичної інформації, відрізнити справжнє творіння від підробки. І тому особлива відповідальність постає перед викладачами предметів «сольфеджіо» та «музична література». Саме на цих уроках закладаються основи, формується коло слухацьких потреб маленької людини, розвивається її творчий потенціал. На цих заняттях учні не тільки творчо розвиваються, а й у них з’являється вдумливе відношення до музичних творів, вони більш осмислено розбирають нотний текст, тому що вивчають як нотну грамоту, так і закони, які пов’язують окремі музичні звуки в цілісний музичний твір.

Одним з найулюбленіших уроків у школі є урок хору. Хоровий спів займає особливе місце за своїм значенням, як живий та творчий процес відтворення музично-художніх образів. Ніяка інша форма занять не викликає у дітей такої активності та емоційного підйому, як спів хором. В школі успішно працюють два хорові колективи. Це – «Веселі нотки» (хор молодших класів) та «Дзвіночок» (хор старших класів). Цікаво, що назви цим колективам обрали самі ж учні, шляхом конкурсного голосування. І сьогодні і «Дзвіночок» і «Веселі нотки» є бажаними учасниками концертних програм як школи, так і нашого міста.

Ну, а ті діти, які дуже люблять співати і уроків хору для них замало, відвідують ще й уроки академічного вокалу. Учні класу академічного вокалу успішно виступають на різних сценах, є постійними учасниками обласних академічних концертів. І це в черговий раз доводить, що академічний (класичний) спів ніколи не виходить з моди і, можливо, в стінах нашої школи підростають майбутні всесвітньовідомі оперні співаки.

 

Ми відверті, відкриті, незвичні і різноманітні

Термін «естрада» - виник на межі XIX-XX століття. У точному перекладі з латинської - це означає настил, поміст. Відкритий майданчик, має на увазі, відкритість виконання, коли артист не відокремлений від публіки. Самі виконавці можуть контактувати, відкрито спілкуватись і взаємодіяти з глядачами. Отже, естрадність – це в першу чергу відвертість. Цьому мистецтву властиві лаконізм, імпровізація, святковість, оригінальність і видовищність.

Майже всі діти хочуть швидше подорослішати, бути в центрі уваги, виступати на сцені та відчувати себе зіркою. Але перш ніж вийти на сцену слід пройти чимало випробувань, набути досвіду, адже це завжди копітка праця. Потрібно вміти сконцентрувати увагу, зібратися, посміхатися, не хвилюватися, мати хороший виконавський рівень. Нині на естраді не достатньо тільки співати або грати. Сучасний концертний номер потребує світлового оформлення, декорацій, театралізації, а ще потрібно постійно поповнювати свій репертуар, завжди мати гарний вигляд, красиві сценічні костюми і головне мати свій імідж (образ). Не секрет, що багато дітей мають велике бажання бути на когось схожими. Одразу зазначимо: необхідно бути самим собою, а не другою Мадонною, Пугачовою, Анні Лорак. Нікого не треба копіювати, невже ти народився на світ для того, щоб стати чиєюсь копією?

Звертаємось до всіх тих, хто мріє стати зіркою, потрібно зробити рішучий крок у бік, своєї мрії та своїх бажань. Той хто хоче бути справжнім естрадним виконавцем повинен знайти в собі сили подолати всі перешкоди і труднощі, які стоять у нього на шляху. А головне – це вчитися ставити перед собою завдання, досягати головної цілі і успіху. Крім того безумовно потрібна підтримка батьків, викладачів, друзів і знайомих. Без неї не може відбутися творча особистість.

У нашій школі клас естрадного мистецтва відкрив у 1997 році Свириденко С.А. Перші учні-вокалісти Ірина Сьома, Наталія Бойчук, Аліна Тимченко, Борис Петруньок, Богдана Старенька, Тетяна та Алла Деркачевські, Ольга Ступко, Інна Семенютіна почали опановувати ази естрадного співу. Також було організовано вокально-інструментальні ансамблі. Не забарились і перші успіхи. Участь вихованців у  міжнародному дитячому кінофестивалі «Артек» 1999 р.

З 2001 року роботу класу естрадного мистецтва продовжила Деркачевська Н.А. У 2002 році на базі класу естрадного вокалу створено вокальну студію «Сузір’я», яка у 2008 році отримала звання «зразкової».

Кількість бажаючих опановувати знання в естрадному напрямку збільшувалась, а з відкриттям у школі класу хореографії з’явились у роботі спільні творчі проекти.

Опановуючи основи естрадного мистецтва в класах естрадного вокалу більшість учнів із задоволенням вивчає предмет «театральне мистецтво» завдяки якому, виховуються ведучі конкурсних програм та різних мистецьких заходів.

Участь та перемоги у конкурсах і фестивалях завжди доповнюють цікаве, бурхливе, сучасне і розмаїте творче життя.